Boeing, FAA’nın 737 MAX üretimini sınırlama kararını destekliyor
Boeing Co İcra Kurulu Başkanı Dave Calhoun Perşembe günü yaptığı açıklamada, şirketin Federal Havacılık İdaresi’nin (FAA) 737 MAX uçaklarının üretimindeki artışı durdurma kararına katıldığını duyurdu. Hareket, FAA’nın üretimdeki kalite sorunlarını “kabul edilemez” olarak nitelendirmesinin ardından geldi.
Capitol Hill’deki toplantının ardından Calhoun, FAA’nın uçak üreticisinin üretim artışını kısıtlama yetkisini desteklediğini belirtti. Güvenliğin önemini vurgulayarak, “Hepimiz güvenli uçaklar istiyoruz. Bu güvenli bir uçak” dedi ve aynı gün senatörlerle sahip olmayı planladığı diğer toplantıları doğruladı.
FAA direktifi, Boeing’in 737 MAX jetleri için mevcut üretim oranını korumasına izin verirken herhangi bir artışı yasaklıyor. Her ne kadar bu kısıtlamanın süresi belirtilmese ve FAA tarafından aylık üretim oranı açıklanmasa da bu kararın etkisi ortada.
FAA daha önce bu ayın başlarında yaşanan hava acil durumunun ardından 171 MAX 9 uçağını yere indirmişti. Ancak kurum, MAX 9 uçağının uygun kontroller ve gerekli bakımlar tamamlandıktan sonra uçuşa dönebileceğini belirtti.
Bu gelişme, Alaska Airlines ve United Airlines gibi ABD’li havayolu şirketlerinin, uçuşlarının durması nedeniyle birçok uçuşunu iptal etmek zorunda kalması nedeniyle önemli bir rahatlama anlamına geliyor. Her iki havayolu da MAX 9 uçaklarını tekrar hizmete sokmaya hazırlanırken, Alaska Airlines Cuma günü, United Airlines ise Pazar günü için planlama yapıyor.
FAA Yöneticisi Mike Whitaker Çarşamba günü yaptığı açıklamada ajansın tutumunu vurguladı ve tüm kalite kontrol sorunları çözülene kadar Boeing için normale dönmenin mümkün olmayacağını söyledi. Whitaker, “Bu süreçte ortaya çıkan kalite kontrol sorunlarının çözüldüğüne ikna olana kadar, Boeing’in üretim genişletme talebini kabul etmeyeceğiz veya 737 MAX için ek üretim hatlarını onaylamayacağız” dedi.
FAA’nın, 5 Ocak’ta 16.000 feet yükseklikte bir kapı tıkacının kaybolması olayı da dahil olmak üzere kalite kontrol sorunlarına yönelik sıkı önlemleri, yeni uçakların havayollarına teslimatında gecikmelere yol açabilir. Bu durum, daha önce yaşanan MAX krizinin ve salgının etkisiyle zaten zor durumda olan tedarikçileri de olumsuz etkileyebilir.
Daha önce Ekim ayında Calhoun, Boeing’in üretimi 2023 sonuna kadar ayda 38 MAX uçağa çıkarma planlarını açıklamıştı. Ancak bu hedef, mevcut FAA kısıtlamaları nedeniyle zorluklarla karşılaşabilir.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zeka desteğiyle oluşturulmuş, tercüme edilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.